Produkt dodany do koszyka


« Kontynuuj zakupy Przejdź do koszyka »
Promocja BESTSELLER
Opona do roweru Rubena Shield V81

Rubena Shield V81 Opona rowerowa

Rubena Shield opona rowerowa do rowerów miejskich i trekingowych.

Mitas (Rubena)
Mitas (Rubena)

Szczególnie polecana opona rowerowa do jazdy miejskiej i turystycznej. Rubena Shield posiada bieżnik ze wskaźnikiem zużycia.

34.99 zł

26.99 zł

Ilość

Do koszyka

Czas dostawy: 1-2 dni


    Dostawa 0zł* za zakupy powyżej 99zł

    Zamów przez telefon: 791 270 700 - od 10 do 18

Wpisz kod: DCMK10

Opona do roweru Rubena Shield V81



Szczególnie polecana opona rowerowa do jazdy miejskiej i turystycznej. Rubena Shield posiada bieżnik ze wskaźnikiem zużycia.



Technologie:

CF - Clever Face - Wskaźnik zużycia opony posiadający trzy stopnie - 100% bieżnika - 60% bieżnika, 10% bieżnika.



Konstrukcja:

Classic - Konstrukcja typu gumwall - bok opony wykonany jest z pogumowanego kordu pokrytego warstwą gumy. Przekrój opony wzmocniony jest stalową linką składającą się z 4-5 cienki drucików.

Mieszanka:

Basic Compound – Standardowa mieszanka gumy. Zapewnia długa żywotność i dobre właściwości jezdne. Przeznaczona do codziennego użytku w każdych warunkach.



CECHY OPONY:

  • Symbol: V81 Shield
  • Rozmiar: 26 x 1,75x2 (47-559)
  • Waga: 710g
  • Konstrukcja: Classic
  • Kolor: czarny
  • TPI: 22



RUBENA

Jeden z najpopularniejszych producentów opon i dętek rowerowych wysokiej jakości w niskich cenach. Czeski producent którego początki zaczynają się w latach 30 cieszący się popularnością na całym świecie. Bogate doświadczenie w produkcji zapewnia najwyższej jakości towar spełniający wymagania każdego użytkownika.

Kod producenta: SHIELD_47-559_3762

Cechy produktu
Rozmiary opon
  • Średnica opony
  • 26
  •  
  • Szerokość opony
  • 1,75x2
  •  
  • Rozmiar opon ETRTO (ISO)
  • 47-559
  •  
Gwarancja i wymiana
  • Gwarancja
  • 24 miesiące
  • Wymiana
  • do 14 dni
Właściwości
  • Zastosowanie
  • na rower
  •  

Mimo dołożenia wszelkich starań nie gwarantujemy, że publikowane dane techniczne (opisy) nie zawierają braków lub błędów. W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt z handlowcem przed podjęciem decyzji o zakupie.

Średnia ocena: 4, liczba ocen: 1

  • Ocena:
    Dobrze się toczy przy zalecanym ciśnieniu, wyraźna poprawa prędkości po wymianie, cicha praca na asfalcie. Mam za krótko by ocenić trwałość. (Mac, 20.05.2016)

Twoja opinia

Ocena:

Wszystkie pola są wymagane

Polecenie produktu: Rubena Shield V81
Jakie powinno być ciśnienie w oponach rowerowych?

                                         Jak dobrać odpowiednie ciśnienie do opon rowerowych?

    Sporo początkujących rowerzystów może mieć problemy z poprawnym napompowaniem opon rowerowych. Sprawa jest o tyle trudna, że praktycznie każdy rodzaj opony rowerowej ma inne optymalne ciśnienie. Warto więc trochę poczytać, aby poradzić sobie z tym problemem.

    Niektórzy mogą twierdzić – sprawa prosta – na oponach rowerowych pisze do jakiej wartości można je napompować. Oczywiście, nie przeczymy temu. Ale przykładowo na większości z nich będzie to faktycznie górna granica i w dodatku w nieznanej początkującym jednostce – PSI. Jak się to ma do rzeczywistości? Najpopularniejszymi miarami ciśnienia jest bar i atmosfera ( w przybliżeniu są sobie równe). Jedna atmosfera / 1bar to około 13,4 PSI. To już nam coś podpowiada. Biorąc przykład z opony rowerowej Rubena Voyager, której maksymalna wartość ciśnienia to 70PSI, możemy ją napompować najwyżej do 5,22 Ba. Jednak to nie wystarczy.

    Optymalne ciśnienie opon rowerowych zależy również od innych czynników:

  • rodzaj podłoża
  • waga użytkownika
  • rodzaj opony (dętkowa/bezdętkowa)
  • wymiary opony


    Możemy więc wywnioskować, że należy to robić trochę „na oko”. Jadąc po asfalcie na cienkiej oponie rowerowej będziemy ją pompować pod górną granicę, aby zminimalizować siłę tarcia ( wtedy zależy nam na maksymalnej prędkości). Kiedy jeździmy w terenie, oponę pompujemy trochę mniej, aby jak najbardziej stykała się z podłożem (w tym wypadku zależy nam na przyczepności).

    Kiedy jednak nie możemy zmierzyć wartości ciśnienia, ponieważ mamy do dyspozycji tylko zwykłą pompkę, musimy wszystko robić na wyczucie. Pompujemy opony rowerowe tak, abyśmy mogli wgnieść je nieznacznie palcami, a kiedy wsiądziemy na rower nie powinny uginać się zbytnio. Tu właśnie dochodzi kwestia wagi użytkownika roweru. Wynikiem nieprawidłowego dobrania ciśnienia w oponach będzie sytuacja, kiedy podczas wjechania na przeszkodę, opona ugnie się na tyle, że dotknie ona obręczy roweru. Nie można również napompować jej tak, aby odbijała się od każdej nierówności niczym „piłka kangurka”. Niekiedy nie jesteśmy w stanie ocenić do jakiego poziomu dopompować oponę, dlatego warto uczyć się na błędach, I poprawiać ciśnienie po próbnej jeździe.

    Reasumując, nie zawsze możemy skorzystać z narzędzi, które daje nam producent. Warto kierować się własnym doświadczeniem i dostosowywać poziom ciśnienia w oponach rowerowych dokładnie pod warunki naszego ciała. Pamiętajmy, im ciężsi jesteśmy, tym większe ciśnienie powinniśmy mieć w kołach. Nieprawidłowy poziom napompowania może być powodem uszkodzenia obręczy oraz opon! Jest to również niebezpieczne dla samego użytkownika, ponieważ rower może zareagować inaczej niż przypuszczamy, najeżdżając na przeszkodę. W razie pytań, chętnie pomożemy.



Kontakt
E-mail
sklep@runsport.pl
Telefon
14 30 70 900
791 270 700
Adres
RUNSPORT SC
J.Słowackiego 33-37,
33-100 Tarnów